tracking

Subscribe to our daily email of featured TEDxTalks

This video was filmed at an independently organized TEDx event and uploaded by the organizer. To flag a video (good or bad!), use this form.

The Doll Monodrama - مونودراما الدمية | Waleed Qassem | TEDxWadiElrayan
Viewed 1 time
Added Oct 11, 2016
Share this story
Email
Embed
سادت في الآونة الأخيرة عروض مسرح المونودراما، إذ لا يخلو مهرجان مسرحي على مستوى العالم و العالم العربي من عروض مسرحية تنضوي تحت هذا التصنيف، حتى باتت أشبه بموضة مثيرة للتجربة، فالعمل في عروض المونودراما صار يغري الكثيرين بدءً من الكاتب، وحتى الممثل الذي يجد فيها فرصة لاختبار قدراته الأدائية واستعراضهاً، وتعني مسرحية الممثل الواحد، بمعنى أن يقوم بتشخيص المسرحية ممثل واحد فقط وهو المسئول عن إيصال رسالة المسرحية ودلالاتها جنباً إلى جنب عناصر المسرحية الأخرى.
وليد قاسم في مونودراما من كتابة منال مغربي الدمية يجسد بواقعية من وجهة نظر الكاتبة ما يدور في عقل الانسان الذي يعاني من التوحد

Monodrama plays have become very wide known as a form acting that relies solely on one actor's set of skills. Those actors now jump over this trend, challenging themselves to perform one of the most difficult acts, and actually deliver their message. Now Waleed Qassem's message is about Autism. Written by Manal Maghraby, this act simply states the writer's view on what's going on in an autistic mind.

وليد قاسم..مُمثل مسرحي شارك في عدد من المسرحيات منها "المهرج"، "اكليل الغار" وشيش بيش ..نال جائزة التميُّز في التمثيل عن مونودراما الكوتشي في مهرجان الساقية العاشر للمونودراما.

Waleed Qassem is an actor who participated in several plays among them are "The Clown" and "A Laurel Wreath". Won several awards in acting over Monodrama performances in Cairo's Cultural Wheel.

This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at http://ted.com/tedx