tracking

Subscribe to our daily email of featured TEDxTalks

This video was filmed at an independently organized TEDx event and uploaded by the organizer. To flag a video (good or bad!), use this form.

كان يا ماكان في دمشق: أربع قصص في الخيال | May Massijieh | TEDxYouth@Jahez
Viewed 1 time
Added Sep 20, 2016
Share this story
Email
Embed
خيال وإبداع وحفنة من تراب الأساطير السحري، أربع أخوات يذهبن في رحلة إلى عالم القصص الخيالية ليشاركن نصائحهن عن المشاريع الناشئة الإبداعية التي استقينها من خبراتهن في العمل في هذا المجال في دمشق.
ابحث عن الإرشاد الحقيقي في قصة الأمير الصغير، تعلّم من الغير متوفع مع أليس في بلاد العجائب، اكتشف الطريق الغامض مع ذات الرداء الأحمر، في نيفرلاند لا تنس أبداً الطفل الذي في داخلك. نظرة جديدة على قصص الأطفال المفضلة لديك، فالقصة تبدأ بكان يا ما كان وكل ما تحتاجه هو القليل من الخيال..

مي، مجد، جنى، ربا مصيجه: أربع أخوات شغوفات بتنمية المجتمع ودعم خيال الأطفال وأحلامهم بطرق إبداعية، أسسن مشروعهن الخاص في دمشق Pencil and Brush Academy لاكتشاف قوة الخيال الابداعي لدى الأطفال، ويعملن الآن على تعليم الأطفال التحريك والكارتون ليتمكنوا من تصميم المحتوى البصري الخاص بهم،، يؤمنّ بأن داخل كل شخص فناناً ومبدعاً، وبقوة أحلام الطفولة لتحقيق النجاح الحقيقي في الحياة.

Four talented sisters with a passion to add colorful touches to the world and be storytellers to add creativity and glimpses of magic to their community. Their life is a fairy tale full of imagination and superpowers. They believe that inside every child and adult there is an artist. "Give someone a brush and a pencil and (s)he will produce a one of a kind painting," the four sisters say.

This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community. Learn more at http://ted.com/tedx